بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ
  • ...
  • 313jamaz@gmail.com
  • ايران- مشهد

جماز: به طبیعت احترام بگذاریم

  • ۹۳۹

32847167046732380933آخر این هفته قرار است ۹ نفر مهمان برای شما از شهری دیگر بیاید و قرار است ۲ روز در خانه شما اتراق کنند. خیلی ذوق زده می شوید و با خانواده مشورت می کنید تا امکانات لازم را فراهم کنید و پس از بررسی امکانات منزل و متراژ خانه به این نتیجه می رسید که تا ۱۰ نفر مهمان را می توانید پذیرا باشید. تمام امکانات را فراهم می کنید و منتظر روز موعود می مانید. روز موعود فرا می رسد و مهمانان وارد خانه می شوند. اما به یکباره می بینید ۲ خانواده دیگر به این تعداد مهمان اضافه شده است و تعداد مهمان های شما به ۱۵ نفر رسیده است و در این بین ۲ بچه بیش فعال هم در بین مهمان ها دیده می شود. مطمئناً ذوقتان کور خواهد شد و احتمالاً خم به ابرو نمی آورید. برای خوابیدن شبانه کلی از وسایل را جابجا می کنید تا مهمان ها احساس راحتی کنند. ۲ نفر از مهمان های شما سیگار می کشند و این مسئله هم بر ناراحتیتان می افزاید. صدای بلند مهمان هایتان برای حرف زدن عادی را نگو که کلافه تان می کند.

دو روز مهمانی سرانجام تمام می شود و شما می مانید و یک خانه به هم ریخته و کثیف که باید بعد از کلی خستگی به این خانه برسید و چه بسا که مثل روز اول در آوردن خانه در توانتان نباشد یا حتی مجبور به پرداخت هزینه برای درست کردن بخش هایی از خانه باشید.

حال فرض کنید که شما مهمان هستید و این بار میزبان شما طبیعتی است که برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به آنجا می روید. میزبان شما زیست بوم منطقه است. از کوچکترین ذرات خاک و باکتری ها و پوشش گیاهی منطقه و جانوران زیست بوم قرار است پذیرای شما باشند. آن ها هم ظرفیتی دارند و برای بقای خود قوانینی دارند و اگر این قوانین رعایت نشود آن ها به زحمت می افتند و چه بسا دیگر نتوان برخی از خسارت ها را جبران کرد. پس به میزبان خود احترام بگذاریم و موارد کلی زیر را رعایت کنیم:

– بیش از ظرفیت زیستی منطقه گرددشگر با خود نبریم.

– از طبیعت چیزی کم نکنیم و چیزی به آن نیفزاییم.

– سر و صدای بی مورد نکنیم. چرا که میزبان ما احتیاج به آرامش دارد

– کثیف کردن خانه میزبان در شأن گردشگر مسئول نیست. زباله هایمان را با خود برگردانیم.

– روشن کردن بی مورد آتش می تواند میزبان ما را ناراحت کرده و سلامتی اش را به خطر بیندازد (یادتان هست که از سیگار کشیدن مهمان هایمان ناراحت بودیم؟).

– تا می توانیم جای چیزی را در طبیعت عوض نکنیم و اگر هم عوض کردیم به جای خود باز گردانیم

– به طور کلی به حقوق میزبان احترام بگذاریم و رضایت خاطر او را فراهم کنیم.

  • سلام 
    ما کرج هستیم و به احتمال زیاد برخلاف سال های گذشته که می رفتیم باغ مون امسال نریم و خونه می مونیم با این سیل و بارندگی همه جا گل هست 


    به اون موارد یادگاری نوشتن روی درختان رو هم اضافه کید 
    موفق باشید 
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

ارتباط با ما

  • موبايل: ...
  • تلفن ثابت: ...
  • فکس: ...
  • ايميل: 313jamaz@gmail.com
  • آدرس پستي: ايران- مشهد