بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ
  • ...
  • 313jamaz@gmail.com
  • ايران- مشهد

شعار و رنگ اربعین سال 98 انتخاب شد

  • ۹۰۷

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا اباذری رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در عراق و رایزن فرهنگی  جمهوری اسلامی ایران در بغداد از مشخص شدن شعار و رنگ اربعین سال 1398 خبر داد و گفت: با توجه به بررسی‌های کارشناسی و توافقات انجام‌گرفته با طرف ایرانی و عراقی قرار شد که امسال نیز شعار و رنگ اربعین همان شعار سال 1397 اعلام شود.

وی بابیان اینکه جهانی بودن حرکت بزرگ فرهنگی اربعین و شرایط خاص منطقه و جهان اسلام از اصول انتخاب شعار اربعین است، افزود: بر همین اساس امسال نیز شعار اربعین «الحسین یجمعنا» و رنگ «قرمز» نیز رنگ منتخب مراسم اربعین سال 1398 تعیین و اعلام شد.

حجت‌الاسلام اباذری به تبیین فرایند انتخاب شعار اربعین پرداخت و یادآور شد: با توجه به میزبانی مردم شریف عراق، مشورت و رایزنی با برادران و دوستان بزرگوار عراقی در طیف و سطوح مختلف انجام گرفت و همچنین در جمهوری اسلامی ایران با مشورت‌های که ستاد مرکزی اربعین با کارشناسان انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که شعار و رنگ اربعین همان شعار و رنگ اربعین سال 1397 انتخاب شود.

وی بابیان اینکه شعار «الحسین یجمعنا» به معنای این است که عشق به امام حسین ما را در کنار یکدیگر جمع کرده و در کنار هم قرار داده است، تصریح کرد: این شعار نشان می‌دهد که تلاش دشمنان اسلام برای جدایی و تفرقه میان امت اسلامی تأثیری ندارد به همین دلیل برای همگرایی و همدلی بیشتر این شعار بسیار بامعنا و مفهوم را انتخاب کردیم.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد تأکید کرد: اربعین یک پدیده بی‌نظیر است که اجتماع بی‌بدیل دلدادگان حقیقت و جویندگان زلال معرفت در آن رقم می‌خورد، در حقیقت اربعین یک حرکت فراملی، فراقومی، فرامذهبی و فرادینی است و باید از آن به‌خوبی استفاده کرد و نگذاشت که دشمنان از این طریق سبب جدایی میان امت اسلامی شوند.

 وی بابیان اینکه راه و طریقت امام حسین (علیه‌السلام) نیاز امروز دنیای مستغرق در تفرعن مادیت مدرن و متحیر در ظلم جاهلیت و جهان اسلام است، یادآور شد: امروز باید در اربعین حسینی همه بر محور مغناطیس جاذبه حسینی تجمع کنیم و فارغ از همه تعینات حقیقی، حقوقی، ملی، مذهبی و گروهی فقط به عشق و حب بلکه بالاتر از آن به خود «امام حسین (ع)»حرکت کنیم و گرد آییم و صدا به رسا بلند کنیم که «الحسین یجمعنا».

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

ارتباط با ما

  • موبايل: ...
  • تلفن ثابت: ...
  • فکس: ...
  • ايميل: 313jamaz@gmail.com
  • آدرس پستي: ايران- مشهد