بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ
  • ...
  • 313jamaz@gmail.com
  • ايران- مشهد

چراحجاب؟؟؟؟

  • ۱۱۴۶

جوابی زیبا ازاستادرحیم پورازغدی:                     حجاب در اسلام برای زن به عنوان حمایت از زن مطرح شد. زنان مسلمان دوست ندارند وقتی درون جامعه می آیند مردان نگاهی به آنان بکنند که جنبه جنسی داشته باشد. زنان مسلمان معتقدند که مسائل جنسی، از آن خانواده و حریم خصوصی است نه محیط پارک و دانشگاه. دو نفر وقتی صحبت می کنند توجهشان به جنسیت فرد مقابل نیز هست حالا زن مسلمان دوست دارد وقتی با کسی صحبت می کند بیشتر به انسانیتش توجه کنند نه جنسیتش.

در بیرون همه ما انسانیم نه زنیم و نه مردیم. نباید طوری بیرون بیاییم که زن بودن ما یا مرد بودن ما مشخص و بارزتر باشد. علت دیگر این است که نگاه های مردان به آنان توهین آمیز است و می خواهند برای احترام خودشان حجاب داشته باشند و از طرفی برای امنیت خودشان. در جوامعی که این طور نیست هم امنیت زنان کمتر است و خشونت علیه زن بیشتر است و هم احترامش کمتر است. در آن کشورها می گویند تو خودت خیلی مهم نیستی، زیبایی و بدنت مهم است.

اگر زن در یک جامعه ارزشش فقط به زیبایی هایش باشد، آن وقت این مال یک دوره محدودی است. یک دختر مگر چندسال آن زیبایی را همراه دارد. اگر فقط ارزش او به زیبایی اش باشد، هروقت که زیبایی اش کم شد، احترامش نیز کم می شود و نیاز پیدا می کند که خودش را به مردان نشان دهد که من هنوز زیبا هستم. در اسلام ارزش انسان به خودش و روح اوست. این طور نیست که اگر زیبایی اش کم شد ارزشش نیز کم شود.

در اسلام ارزش انسان به خودش و روح اوست. این طور نیست که اگر زیبایی اش کم شد ارزشش نیز کم شود.

برهنه شدن زن به نفع زن نیست. به نفع مردان است. به نفع مردانی است که می خواهند به صورت مجانی از این زیبایی ها استفاده کنندو تنها به دنبال لذت شان هستند. زنان مسلمان با حجاب بیرون می آیند چون خودشان را کالایی برای مردان نمی دانند. یکی از دلایل فروپاشی خانواده همین برهنگی و حجاب است. مردی که در بیرون با جاذبه های مختلف زنان بیرونی است ممکن است وفاداری نسبت به همسر خودش کمتر شود و از آن طرف آن همسر فکر می کند که شوهرش به او توجه نمی کند و در نتیجه زن هم می رود به سمتی که خودش را طور دیگری ارضا کند.

مسئله کم شدن احترام زن در جامعه مسئله مهمی است و بزرگترین ضربه را برهنگی و بی حجابی او به زن می زند. نکته بعدی این که در فرهنگ اسلام، زن به عنوان انسان محترم است. در خانواده ها زنان و مردان ما فقط به دنبال جاذبه های جنسی نیست همدیگر را دوست دارند و  زنان و شوهرها با هم دوست هستند و رابطه عاطفی دارند. قرآن می فرماید زن و مرد باید به یکدیگر آرامش دهند. قرآن می گویند زن و مرد باید در مسائل درون خانواده مشورت کنند. رابطه شان بر اساس عشق و دوستی باشد. خانواده را با قانون نمی شود نگاه داشت با عشق می توان نگاه داشت. پس حجاب تحمیل شده بر زنان نیست. انتخاب اوست برای اینکه احترام داشته باشد در جامعه.

خانواده را با قانون نمی شود نگاه داشت با عشق می توان نگاه داشت

در ایران، ۶۴ درصد دانشجویان در دانشگاه ها خانم هستند یعنی دانشگاه های ما اکثرا خانم هستند. نزدیک به نیمی از معلمین ما در مدارس خانم هستند. پرستارها خانم هستند. در پارلمان ما نماینده مجلس زن داریم، بین شاعران و دانشمندان ما تعدادی خانم ها هستندو…. در اسلام ما مسائل را به زنانه و مردانه تقسیم نمی کنیم از لحاظ انسانیت مساوی اند. در بیش از ۹۰ درصد مواقع نیز به صورت حقوقی با هم مساوی اند. آن ۱۰ درصد هم به خاطر تفاوت واقعی زن و مرد است و در آنجا مجموعا بازهم مساوی اند به این صورت که آنجا مقداری به مردان حق داده شده و در مسئله ای دیگر به زن بیشتر داده شده. 

در بیش از ۹۰ درصد مواقع نیز به صورت حقوقی با هم مساوی اند. آن ۱۰ درصد هم به خاطر تفاوت واقعی زن و مرد است

زن و مرد شباهت حداکثری دارند و ارزششان پیش خداوند یکی است و درمواقعی وجود دارد که از جهت روحی، جسمی و استعدادها و تمایلاتشان با هم متفاوت هستند. نوع زیبایی شناسی زن متفاوت است. بعضی می گویند وقتی یک تابلو را به یک زن و مرد نشان دهی دوجور آن را توصیف می کنند. اسلام می گوید آن شباهت ها را ببینید منتها باید آن تفاوت ها را هم ببینید. مرد و زن نباید از این تفاوت های همدیگر سوءاستفاده بکنند. پیامبر(ص) فرمود هر مردی زنش را کتک بزند، آنها از امت من نیستند.

اسلام می گوید زن وظیفه ندارد که تامین اقتصاد خانواده را بکند. یعنی زن را نمی شود مجبور به کار کرد. زن را باید پدر و پس از ازدواج همسرش باید خرجش را بدهد. این وظیفه مرد است. از آن طرف زن، حقوق اقتصادی دارد یعنی می تواند وارد اقتصاد شود و مالکیت مستقل از پدر و شوهرش داشته باشد.

قرآن صریحا می گوید که ارزش انسان ها به تقوا و ایمانشان است.

مثلا بعضی استعدادها در مردان بیشتر است و بعضی استعدادها در زنان بیشتر است. مرد و زن آنجا که استعدادشان بیشتر است باید به همدیگر کمک کنند و همدیگر را کامل کنند و خانواده را به پیش ببرند. نگاه مرد و زن به زندگی و خانواده تفاوت هایی با هم دارد. این تفاوت ها خوب است. اگر مرد و زن عین هم باشند غلط است. یکی از توهین هایی که غرب به زن می کند وقتی می خواهند بفهمند که به زن ارزش گذاشتی یا نه می گویند آیا ارزش های مردانه را به زن داده ای؟ یعنی حقوق و اختیارات مردانه را بدهی ارزش دار کرده ای. در اسلام، ارزش زن را با خودش باید سنجید و مرد را با خودش نه اینکه مانند غرب، ارزش زن را با مرد بسنجند. هیچ کس نباید به مرد بودن یا زن بودنش افتخار کند. ما که انتخاب نکرده ایم. بنابراین هیچ کس نباید افتخار کند که من مردم و من زنم. باید رابطه انسانی و اخلاقی داشته باشیم.

هیچ کس نباید به مرد بودن یا زن بودنش افتخار کند. ما که انتخاب نکرده ایم. بنابراین هیچ کس نباید افتخار کند که من مردم و من زنم. باید رابطه انسانی و اخلاقی داشته باشیم.

متاسفانه در غرب آزادی یعنی سکس. اگر این آزادی است بله اسلام با این آزادی مخالف است. این آزادی توهین به زن است. اسلام اجازه نمی دهد به زن توهین شود. زن در اسلام، حرمت دارد.

این توهین به زن نیست که این سرمایه داران وقتی جنس هایشان را می خواهند بفروشند زنی باید بیاید و عریان شود و با حالت عشوه و حالت های خاص زنانه خودش را نشان دهد؟ اینها توهین به زن نیست؟ یعنی زن باید بیاید آن جا که سرمایه دار بتواند جنسش را بفروشد؟ زنان مسلمان اجازه نمی دهند که به خودشان اهانت شود.



منبع : چرا حجاب داریم؟ | حجاب برتر 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

ارتباط با ما

  • موبايل: ...
  • تلفن ثابت: ...
  • فکس: ...
  • ايميل: 313jamaz@gmail.com
  • آدرس پستي: ايران- مشهد