پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ق.ظ

درباره سايت

جماز

بر آن شدیم که با اتحاد و همدلی بتوانیم قدمی حتی کوچک برای تعجیل در فرج مولایمان برداریم یا حداقل دل حضرتش را راضی و خوشنود سازیم.
راه ارتباطی با ما:
جیمیل:313jamaz@gmail.com

سامانه پیامکی:500010400000260

پیج اینستاگرام ما: jamaz.ir@

ما را دنبال کنید.....

هدف اصلی گروه : ترویج مباحث شیعه کمک به ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مبارزه با سبک زندگی غربی و تشویق به زندگی اسلامی

بایگانی

همسنگران

همراه با شهدا

شبکه های اجتماعی

در فضای مجازی نشان دهیم حسینی هستیم و می مانیم و وظیفه امروز ما زینبی عمل کردن است

فرهنگ

اربعین شهادت امام حسین (ع) نزدیک است. طبق یک سنت دینی ریشه دار در قرون ' میلیونها زائر فقط ! به شوق زیارت ' فاصله بخصوص نجف تا کربلا را پیاده طی می کنند.
اینکه عراقی ها از همین بیرون مرز ما ! چگونه از زائران استقبال می کنند و خدمت به زائران اباعبدالله را چگونه و به چه اشکالی برای خود ' خانواده و حتی عشیره و دین ! نه فقط یک مذهب شیعه !افتخار می دانند گفته شده است ! و اینکه حتی اهل سنت و مسیحیان عراق این سعادت را به صورت تاریخی برای خود دارند و به هیچ قیمتی آنرا معامله نمی کنند.
من در کتابم " کربلا قطعه ای از بهشت - در اینترنت در دسترس است " به برخی از آنها ' فقط برخی ! به صورت مصداقی اشاره کرده ام. که بیشتر از آن در بضاعت من نبود.
اما :
از نگاه علم ارتباطات جهان امروز به شکلی در آمده است که در آن هر فردی رسانه است . دوره های سنتی پایان یافته ' و در عصری بسر می بریم که یک ویژگی آن گستره وسیع و بی اندازه و متنوع تعاملات انسانها از طریق ابزارهای ارتباطی بخصوص فناوریهای مبتنی بر وب از جمله شبکه های اجتماعی است.
راهپیمایی اربعین در همه ی ابعاد آن پیام های ویژه ای برای جهانیان دارد . این راهپیمایی از حیث جمعیت شرکت کننده در آن' بزرگترین همایش کاملا مردم محور جهانی است. پیام های آن آنقدر ابعاد دارد که قدرت های بزرگ را با بسیج همه ی امکانات دانشگاهی و علمی و تحقیقی به عراق فرستاد و می فرستد تا راهپیمایی را مطالعه کنند. داده های آن مطالعات بود که به بازخوانی استراتژی و تاکتیک قدرت های فرامنطقه ای و طراحی های جدید برای همچنان ماندن در منطقه انجامید.

در عراق ' عراقی ها و ایستگاههای پذیرایی متعدد هیچ چیز در استقبال و بدرقه زائران امام کم نمی گذارند. مرد و زن همه با افتخار و دست به سینه به خدمت زائران امام ایستاده اند. آنچه خود دیده ام ' توصیف ناپذیر است. اینها همه در عصر " هر انسان یک رسانه " ' " سوژه " است . باید و می بایستی مورد توجه از نگاه دوربین های دستی و موبایل ها و قلم هایمان قرار گیرد. در عین حال این سوژه ها را هم ببینم که چگونه در آن سوی مرز ' منت ! توی ژانر را می کشند تا حتی خاک پایت را بزدایند ' اما ! این ور قیمت بلیط هواپیما و اتوبوس دو برابر می شود! و دولتی ها و شبه دولتی ها اصرار دارند محور قرار گیرند . نهایت محبت آنها می تواند انجام درست وظیفه اداری باشد. فقط!
بگذریم! رسانه های سنتی ما به دلایل عدیده بخصوص دولتی و یا شبه دولتی بودن و نداشتن دغدغه مخاطب ! نمی توانند خود را به روز کنند ' حداکثر انتظار ما از آنها همانی است که سالهاست تکرار و تکرار می شود و کلیشه شده است. همان برنامه های تکراری ' بی و یا کم محتوا ' آدم های با حرفهای تکراری و سطحی ! در جهان امروز دیگر شکاف اطلاعاتی وجود ندارد ! رسانه های اجتماعی همه ی این فضاها را پر کرده اند و ما هم در این جهان که " همه با هم هستند و من با همه " یک عضو جامعه جهانی شده رسانه ای هستیم !
دوربین هایمان را دست می گیریم و ضبط هایمان را روشن ! آنچه هست را به تصویر می کشیم' گزارش می کنیم ' مصاحبه می کنیم ' موسیقی یا شعر خوبی بود ' ضبط می کنیم. و روی اینترنت انتشار می دهیم . می کوشیم تا حداقل هم قد خودمان در اقیانوس حسین (ع) وارد شویم ! بجوییم که چگونه است بعد از صدها سال 'عشق حسین و عباس که سلام خدا بر آنها باد' این گونه میلیونها دلداده عاشق را به سوی. خود می خواند !
با تدارکات صورت گفته و موجود فنی و تجهیزات فراوان و ارزان موجود در بازار ' برای تولید محتوا از همایش بزرگ اربعین محدودیتی انشاءالله وجود ندارد ! در عراق محدودیت های کمتری در دسترسی به شبکه اینترنت و فضاهای آن وجود دارد! لذا هر کدام از ما می توانیم یک خبرنگار باشیم. "سواد رسانه ای" را در خودمان تقویت کنیم و به تولید محتوا و عرضه آن روی شبکه اینترنت بپردازیم.
آمار سالهای قبل می گوید که در اربعین تا 30 میلیون نفر از گوشه و کنار دنیا به کربلا می آیند . اگر هر کدام فقط یک دقیقه ! محتوای مناسب برای شبکه های اجتماعی تولید کنند ' اگر هر کدام یک قطعه عکس تاثیر گذار بگیرند و اگر آنهایی که می توانند تولیداتی مانند اینفوگرافیک' موشن گرافیک و خلاصه چند رسانه ای تولید کنند. ' یک یا حسین (ع) بگویند ' فضای اینترنت را خیلی راحت می توانیم با عطر حسین و عباس که سلام خدا بر آنها باد ' پر کنیم .
اینطور نشان دهیم حسینی هستیم و می مانیم و وظیفه امروز ما زینبی عمل کردن است.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی